اخبار دنیای شیعه

ساخت وبلاگ

به گزارش «شیعه نیوز»، خالد السهلی سخنگوی هلال احمر عربستان اعلام کرد که این حادثه بامداد امروز در بزرگراه مواصلاتی شهر مدینه منوره به مکه مکرمه رخ داد. این دو شهر مقدس حدود 400 کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند.

خبرگزاری رسمی مصر امروز (شنبه) اعلام کرد که اتوبوس حامل عمره گزاران این کشور بر اثر سانحه رانندگی در عربستان واژگون شد. در این حادثه 19 نفر جان باختند. 

هشام النقیب یکی از مقام های وزارت خارجه مصر به خبرگزاری این کشور گفت که اجساد کشته شدگان به بیمارستان های شهر مدینه منوره منتقل شده است.

نواف المحمد رییس اداره حمل و نقل شهر مدینه به روزنامه سعودی السبق گفت که خواب آلودگی راننده عامل احتمالی این حادثه بوده است.

روز گذشته نیز دست کم 14 زائر فلسطینی بر اثر سانحه رانندگی در مسیر اردن به مکه مکرمه کشته شدند


انتهای پیام/ .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 151 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:48

به گزارش «شیعه نیوز»،  رجب طیب اردوغان در این دیدار ، توسعه روابط ایران و ترکیه را نه فقط در خدمت منافع دو کشور بلکه در خدمت صلح و ثبات در منطقه دانست. 

وی ضمن تجدید دعوت از آقای روحانی برای سفر به ترکیه بر ضرورت افرایش حجم مبادلات اقتصادی دو کشور تا سقف 30 میلیارد دلار تاکید کرد. 

اردوغان افزود: غرب ضعف جهان اسلام را می خواهد و رسالت ترکیه و ایران برای حل مشکلات جاری منطقه سنگین است. 

رئیس جمهور ترکیه همچنین داعش را تهدید مشترک دو کشور و منطقه دانست و گفت : گفتگو با ایران به منظور حل و فصل بحران های منطقه برای ترکیه مهم است.

محمد جواد ظریف نیز با تاکید بر دوستی ترکیه با ایران در شرایط سخت، خواهان بهترین روابط میان دو کشور در شرایط جدید شد. 

وی ترکیه را همسایه ای بسیار مهم برای کشورمان دانست و افزود: مسئولان عالیرتبه جمهوری اسلامی برای روابط با ترکیه اهمیت ویژه قائل هستند. 

وزیر خارجه افزود: همکاری دو کشور برای حل و فصل بحران های منطقه می تواند مفید و موثر باشد و ما می توانیم با همکاری با یکدیگر نمونه موفق نزدیکی از مذاهب باشیم نه تفرقه مذاهب.


انتهای پیام/ .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 139 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:48

به گزارش «شیعه نیوز»، سفارت آمریکا در آنکارا با انتشار بیانیه ای به شهروندان آمریکایی هشدار داد که تهدیدات تروریستی در ترکیه افزایش یافته و به آنها توصیه کرد تا به خصوص از سفر به مناطق جنوب شرقی این کشور خودداری کنند.

بر اساس این بیانیه، تهدید آدم ربایی موجب نگرانی شده و این تهدید به خصوص در جنوب شرقی ترکیه به شدت افزایش یافته است.

در این بیانیه به شهروندان آمریکایی توصیه شده است که برای سفر به مناطق مختلف ترکیه به خصوص جنوب شرق این کشور، کاملا احتیاط کنند.

سفارت آمریکا در آنکارا از اتباع این کشور خواسته است تا از سفر به مناطق جنوبی ترکیه به خصوص نزدیک مرز سوریه خودداری کنند.

ترکیه در ماه های اخیر هدف حملات تروریستی متعددی قرار گرفته است. گروه های تروریستی و شبه نظامیان کرد عامل اصلی این حملات معرفی شده اند.

در حمله تروریستی روز یکشنبه در آنکارا حداقل 37 نفر کشته و 120 نفر دیگر زخمی شدند.بر اساس اعلام وزارت کشور ترکیه، یک زن که گفته شده است از اعضای پ ک ک بوده، این حمله را انجام داده است.


انتهای پیام/ .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 145 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:48

به گزارش «شیعه نیوز»، رژیم صهیونیستی  که از توانمندی‌های نظامی حزب الله به ویژه موشک های برکان به وحشت افتاده و در تکاپوی پیش بینی احتمالات جنگ آینده با حزب الله است، از احتمال بروز جنگ در دو جبهه شمالی و جنوبی و چگونگی نقل و انتقال ساکنان شهرک ها غافل مانده است.

بر اساس تمام شاخص های موجود، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان همواره به خوبی به منطق فرماندهان و شهروندان اسرائیلی واقف بوده است از همین رو جنگ روانی و شیطانی اسرائیل علیه حزب الله با شکست سختی روبه رو شد و شاهد آن تحقیق علمی دانشکده «تل حی» در شمال فلسطین اشغالی است.

بر اساس این تحقیق، 80 درصد اسرائیلی‌ها به اظهارات سید حسن نصرالله اطمینان و  ایمان دارند و فقط 20درصد آنان به فرماندهان امنیتی و سیاسی اسرائیل اعتماد دارند.

علاوه بر این اظهارات چند سال قبل سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه اسرائیل در گذشته کم حرف می زد و بسیار عمل می کرد تغییر کرده و به گفته او اکنون اظهارات اسرائیل بسیار فراوان و عمل آن کم است و این بهترین تشخیص و توصیف از وضعیت موجود اسرائیل است.

از زمانی که جنگ دوم لبنان در تابستان 2006 به پایان رسید، قدرت بازدارندگی حزب الله و به وحشت انداختن اسرائیلی ها بر کسی پوشیده نیست.

در این میان همچنین باید تاکید کرد که بازدارندگی متقابل بین حزب الله و اسرائیل مانع جنگ و رویارویی گسترده بین آنان شده است و این چیزی است که تل آویو نیز به آن اعتراف دارد و عامل آن را افزایش توان و قدرت حزب الله پس از جنگ 2006 می داند.

نکته قابل ملاحظه اینکه یک  افسر عالی رتبه اسرائیلی اعتراف کرد که بین انتظارات ارتش اسرائیل از جنگ آینده با حزب الله و خواسته های عموم اسرائیلی‌ها شکاف زیادی است.

به گفته وی باید در نظر داشت که افراط اسرائیل در تهدید علیه لبنان و هشدارهای فراوان نسبت به ویرانی های حاصل از جنگ در واقع نشانه دیگری از ترس اسرائیل از شعله ور شدن آتش جنگ با حزب الله است.

برنامه صهیونیست ها  برای تخلیه شهرک‌ها در صورت جنگ

در همین ارتباط اسرائیل بار دیگر خرابی ها و مصیبت‌های جنگ احتمالی با حزب الله را به اسرائیلی‌ها یادآور شده و از برنامه تخلیه شهرک های نزدیک مرز لبنان همزمان با آغاز مرحله نخست رویارویی گسترده احتمالی با لبنان خبر داد.

در واقع هدف از این اقدام اطمینان دادن به اسرائیلی‌ها نسبت به اقدامات پیشگیرانه در صورت بروز جنگ با حزب الله است، به اضافه اینکه این اقدم پیامی به حزب الله است مبنی بر اینکه اسرائیل آماده روبه رو شدن با سناریوهای احتمالی در صورت بروز جنگ است.

جزییات برنامه صهیونیست‌ها برای تخلیه شهرک‌ها در وضعیت جنگ

بنابر اعلام منابع امنیتی تل آویو پایگاه خبری عبری زبان (NRG) جزییات برنامه تخلیه شهرک های مرزی در صورت بروز جنگ با حزب الله را فاش کرد.

بر اساس این گزارش، ارتش اسرائیل  در صورت بروز جنگ با حزب الله 14 شهرک در منطقه الجلیل الاعلی را تخلیه خواهد کرد و شهرک نشینان این مناطق را در شهرک هایی که از قبل در منطقه غور اردن بنا شده است ، اسکان می دهد.

در صورت آغاز جنگ همزمان در شمال و جنوب، تکلیف رژیم صهیونیست‌ها چیست؟

در همین ارتباط «اودی سیگال» کارشناس مسائل سیاسی در شبکه دو تلویزیون اسرائیل گفت که کابینه نتانیاهو برنامه ای را برای تخلیه ساکنان جنوب نیز در نظر گرفته است به این ترتیب که در صورت وقوع جنگ با جنبش حماس شهرک های مناطق جنوبی تخلیه خواهد شد.

وی ادامه داد:  اما باید پرسید اگر جنگ به طور همزمان در دو جبهه شمالی و جنوبی شعله ور شود، اسرائیل چه خواهد کرد؟

این در حالی است که ارتش اسرائیل به شهرک نشینان اطمینان داده است که در صورت افزایش دامنه تهدیدهای موشکی حزب الله، قادر است محل‌هایی را برای اسکان شهرک نشینان در اختیارشان قرار دهد و این اماکن در نزدیکی دریاچه طبریه در شمال قرار داشته و از نقطه مرزی فاصله دارد.

همچنین ارتش اسرائیل  برنامه‌ای را برای اسکان شهرک‌نشینان در مدارس و موسسات آموزشی در نظر گرفته است.

تهدیدهای جدی علیه صهیونیست‌ها

اما در مورد دلایل تصویب برنامه تخلیه شهرک‌ها نیز ارتش اسرائیل تاکید کرد که جنگ آینده شباهتی به جنگ گذشته نخواهد داشت و اسرائیل به ناچار با تهدیدهای بسیار سختی روبه رو خواهد شد که به طور خاص مربوط به موشک‌هایی است که حزب الله در اختیار دارد.

یک سناریوی احتمالی دیگر که اسرائیل برای جنگ آینده  در نظر گرفته است اینکه حزب الله در صدد اشغال برخی مناطق در داخل فلسطین اشغالی برخواهد آمد و این برگرفته از اظهارات اخیر مسئولان حزب الله است و بر اساس آن لازم است همزمان با آغاز جنگ شهرک های مرزی به سرعت تخلیه شود.

ترس صهیونیست‌ها از موشک‌های برکان حزب الله

در این میان برخی منابع اسرائیلی از تهدیدهای جدید و نفوذ به داخل فلسطین اشغالی و تلاش برای اشغال شهرک های اسرائیلی خبر داده که با استفاده از موشک هایی جدیدی صورت می گیرد که حزب الله اخیرا در جریان مبارزات خود در سوریه به دست آورده است.

این موشک ها از نوع برکان است که از قابلیت زیادی برای ویرانگری اهداف مورد اصابت خود برخوردار است و گفته می شود که بُرد آن کم بوده و دارای کلاهک های منفجره که وزن آن بالغ بر چند صد کیلوگرم مواد منفجره است به این معنی که اگر یکی از این موشک ها به یک پایگاه نظامی یا شهرک اسرائیلی اصابت کند خسارت های زیادی به بار خواهد آورد.


انتهای پیام/ .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 167 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:34

به گزارش «شیعه نیوز»، «بندر بن سعود بن عبدالعزیز آل سعود» شاهزاده سعودی روز جمعه درگذشت.

خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، گزارش داد دیوان پادشاهی این کشور طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد بندر بن سعود در سن 90 سالگی در خارج از عربستان در گذشته است.

وی هشتمین پسر ملک سعود دومین پادشاه عربستان بوده است. سعود بن عبد العزیز آل سعود از تاریخ 9 نوامبر 1953 تا 2 نوامبر 1964 حکومت کرد و سرانجام با کودتای برادرش فیصل از قدرت برکنار شد.

ملک سعود تنها پادشاه عربستان بود که قدرت از پدرش به او رسید؛ 5 پادشاه بعدی عربستان بعد از ملک سعود همه برادر بوده‌اند.


انتهای پیام/ .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 143 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:34

به گزارش«شیعه نیوز»، گروه تروریستی القاعده شلیک موشک به سمت یک تاسیسات نفتی الجزایر را بر عهده گرفت.

این گروه تروریستی همچون تهدید به حملات بیشتری به تاسیسات نفتی الجزایر کرد.

خبرگزاری فرانسه روز گذشته از حمله موشکی افراد مسلح به یک میدان نفتی در الجزایر خبر داده بود.

این در حالی است که رسانه های الجزایری روز گذشته اعلام کردند که نیروهای امنیتی الجزایر حمله تروریستی به یک میدان نفتی در "عین صالح" واقع در جنوب این کشور را خنثی کردند.

ارتش الجزایر چند روز قبل سطح آماده باش امنیتی در مرزهای این کشور را افزایش داد.

در همین راستا «احمد قاید صالح» نایب رئیس ستاد کل ارتش الجزایر و معاون وزیر دفاع این کشور گفت که افزایش سطح آماده باش امنیتی در مرزها در راستای اقدامات پیشگیرانه با توجه تحولات احتمالی در منطقه بویژه بعد از حوادث تروریستی شهر بن قردان تونس که داعش آن را بر عهده گرفت، صورت می گیرد.

بر اساس گزارشهای مطبوعاتی، اخیرا حضور نظامیان الجزایری در مرزهای این کشور با لیبی و تونس افزایش یافته است و پرواز هواپیماهای بدون سرنشین برای پیشگیری از نفوذ احتمالی گروههای تروریستی به خاک این کشور به دلیل فقدان امنیت در مرزهای شرقی و جنوب شرقی گسترده تر شده است.

کشور تونس در همسایگی الجزایر در سال 2015 میلادی شاهد چندین حمله تروریستی بود که گروه تروریستی داعش آن را بر عهده گرفت. همچنین شهر بنقردان تونس که در مجاورت مرزهای لیبی قرار دارد هفتم ماه مارس گذشته شاهد حملات بی سابقه بود.


انتهای پیام/ .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 168 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:34

رئیس جمهور مستعفی یمن گفته که همه مسیرها برای گفت‌وگو با انصار الله و علی عبدالله صالح باز است.

به گزارش «شیعه نیوز»، «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن گفته که همه درها برای گفت‌وگو و صلح کامل با انصار الله و علی عبدالله صالح  رئیس جمهور پیشین یمن باز است.

پایگاه خبری «النشره»، گزارش داد که هادی گفته راه گفت‌وگو و صلح بر اساس طرح شورای همکاری خلیج فارس، نتایج نشست گفت‌وگوهای ملی و تصمیمات شورای امنیت باز است.

وی افزوده که صلح دائمی تنها راه حل نجات یمن از بحران‌هایی است که ممکن است در آینده گریبان این کشور را بگیرد و همه باید در همین راستا گام بردارند تا امنیت و ثبات در کشور اجرا شود.

این ادعاهای رئیس جمهور مستعفی یمن در حالی مطرح می‌شود که او یکی از حامیان اصلی طرح تجاوز عربستان به خاک یمن بوده است.

عربستان مدعی است حمله به خاک یمن به درخواست شخص هادی صورت گرفته است، در این جنگ تا کنون هزاران غیرنظامی کشته و آواره شده‌اند.

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 146 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 21:25

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 162 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:24

بر اثر واژگونی اتوبوس حامل حجاج مصری در جاده مدینه منوره به مکه مکرمه ۱۹ حاجی کشته و بیش از ۲۲ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش«شیعه نیوز» ، به نقل از الوطن، بر اثر واژگونی اتوبوس حامل حجاج مصری در مکه مکرمه 19 حاجی کشته و بیش از 22 تن دیگر زخمی شدند.

"خالد السهلی،" سخنگوی هلال احمر در مدینه منوره تاکید کرد که بعد از ابلاغ خبر وقوع تصادف نیروهای امدادی به محل اعزام شدند که بعد از بررسی‌های اولیه مشخص شد که 19 نفر فوت کرده‌اند.

انتهای پیام/ 852

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 175 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:24

رسانه های ترکیه تصویری از فردی که عامل انفجار استانبول بوده است را منتشر کردند.

به گزارش «شیعه نیوز»، براساس گزارش رسانه های ترکیه هویت عامل انتحاری انفجار مهیتب صبح امروز در استانبول ترکیه مشخص شده است.

این فردی که ساواس ییلدیز نام دارد گفته میشود از اعضای گروه تروریست داعش است.

گفتن است این خبر هنوز از سوی مقامات رسمی ترکیه تایید نشده است.

انتشار هویت عامل انتحاری استانبول + تصویر

انفجار امروز که در خیابان استقلال استانبول رخ داد بیش از 50 کشته و زخمی برجا گذاشت.

انتهای پیام/ 852

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 183 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:24

بندر بن سعود پسر دومین پادشاه عربستان در خارج از این کشور درگذشت.

به گزارش «شیعه نیوز»، «بندر بن سعود بن عبدالعزیز آل سعود» شاهزاده سعودی روز جمعه درگذشت.

خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، گزارش داد دیوان پادشاهی این کشور طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد بندر بن سعود در سن 90 سالگی در خارج از عربستان در گذشته است.

وی هشتمین پسر ملک سعود دومین پادشاه عربستان بوده است. سعود بن عبد العزیز آل سعود از تاریخ 9 نوامبر 1953 تا 2 نوامبر 1964 حکومت کرد و سرانجام با کودتای برادرش فیصل از قدرت برکنار شد.

ملک سعود تنها پادشاه عربستان بود که قدرت از پدرش به او رسید؛ 5 پادشاه بعدی عربستان بعد از ملک سعود همه برادر بوده‌اند.

انتهای پیام/ 852

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 158 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:24

گروه تروریستی القاعده ضمن بر عهده گرفتن حمله موشکی به تاسیسات نفتی الجزایر، تهدید به حملات بیشتری کرد.

به گزارش«شیعه نیوز»، گروه تروریستی القاعده شلیک موشک به سمت یک تاسیسات نفتی الجزایر را بر عهده گرفت.

این گروه تروریستی همچون تهدید به حملات بیشتری به تاسیسات نفتی الجزایر کرد.

خبرگزاری فرانسه روز گذشته از حمله موشکی افراد مسلح به یک میدان نفتی در الجزایر خبر داده بود.

این در حالی است که رسانه های الجزایری روز گذشته اعلام کردند که نیروهای امنیتی الجزایر حمله تروریستی به یک میدان نفتی در "عین صالح" واقع در جنوب این کشور را خنثی کردند.

ارتش الجزایر چند روز قبل سطح آماده باش امنیتی در مرزهای این کشور را افزایش داد.

در همین راستا «احمد قاید صالح» نایب رئیس ستاد کل ارتش الجزایر و معاون وزیر دفاع این کشور گفت که افزایش سطح آماده باش امنیتی در مرزها در راستای اقدامات پیشگیرانه با توجه تحولات احتمالی در منطقه بویژه بعد از حوادث تروریستی شهر بن قردان تونس که داعش آن را بر عهده گرفت، صورت می گیرد.

بر اساس گزارشهای مطبوعاتی، اخیرا حضور نظامیان الجزایری در مرزهای این کشور با لیبی و تونس افزایش یافته است و پرواز هواپیماهای بدون سرنشین برای پیشگیری از نفوذ احتمالی گروههای تروریستی به خاک این کشور به دلیل فقدان امنیت در مرزهای شرقی و جنوب شرقی گسترده تر شده است.

کشور تونس در همسایگی الجزایر در سال 2015 میلادی شاهد چندین حمله تروریستی بود که گروه تروریستی داعش آن را بر عهده گرفت. همچنین شهر بنقردان تونس که در مجاورت مرزهای لیبی قرار دارد هفتم ماه مارس گذشته شاهد حملات بی سابقه بود.

انتهای پیام/ 852

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 158 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:24

به گزارش «شیعه نیوز»، موج محکومیت حمله ئتلاف عربی علیه یمن به یک بازار و قتل عام در آن، ائتلاف عربی به رهبری عربستان را سخت در تنگنا قرار داده است تا جایی که باید پرسید چرا اکنون این موج محکومیت به راه افتاده است؟ آیا واقعا عربستان در تکاپوی جلوگیری از تبدیل شدن یمن به لیبی دیگر است؟

تشدید فشارها بر عربستان

فشارهای بین المللی بر عربستان به دلیل جنگ علیه یمن در  حال هرچه شدت گرفتن است آن هم در حالی که جدیدترین بمباران ائتلاف عربی به رهبری سعودی علیه یمن به یک بازار قتل عام تمام عیار به راه انداخت.

قتل عام یمنی‌ها در بازار

این حمله  120 قربانی از جمله 24 کودک داشت و موجب شد عربستان و سران این کشور و نیز اعضای ائتلاف عربی سخت در تنگنا قرار بگیرند.

در این میان کمیساریای عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر  برای اولین بار با صراحت بی سابقه جنایت های ائتلاف سعودی علیه یمن را محکوم کرد.

عربستان بی توجه به هشدارها جنایت می‌کند

در همین ارتباط « زید رعد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که با وجود هشدارهای بین المللی اما بمباران بازارها، بیمارستانها، مدارس، کارخانه‌ها، سالن‌ها و باشگاهها و صدها واحد مسکونی به ویژه در روستاها و شهرهای مختلف یمن همچنان با شدت بیشتری ادامه دارد که این قابل قبول نیست.

تا جایی که می‌دانیم این نخستین بار است که یک فرستاده بین المللی با قدرت تمام از قتل عام نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان  علیه یمن صحبت کرده و عربستان را با این شدت محکوم می کند.

حتی «رابرت کافیل» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل به خبرنگاران گفت که کادر حقوق بشر که پنجشنبه گذشته از این بازار دیدن کردند، هیچ نشانه ای مبنی بر درگیری مسلحانه و یا هدف نظامی مهم در لحظه بمباران  در این محل مشاهده نکردند به استثنای یک ایست بازرسی در فاصله 250 متری بازار.

رو شدن ادعاهای دروغین العسیری

اظهارات او در واقع واکنش به صحبت های «احمد العسیری» سخنگوی ائتلاف سعودی است مبنی بر اینکه در بمباران بازار مزبور یک مقر افراد مسلح هدف قرار گرفت.

بعید نیست که همین محکومیت‌های بین المللی موجب شد که العسیری ناگهان اعلام کرد که عملیات نظامی بزرگ در یمن در آستانه پایان است و ائتلاف در تلاش برای طراحی برنامه ای طولانی مدت است که بر اساس آن ثبات را در یمن برقرار کند تا این کشور به لیبی دیگر تبدیل نشود.

مجازات های سنگین در انتظار ائتلاف سعودی

اظهارات سازمان مهمی در قد و اندازه کمیته حقوق بشر سازمان ملل در مورد قتل عام سعودی در یمن و نیز متهم شدن ائتلاف عربی به رهبری عربستان به اینکه از مجموع  دهها هزار قربانی در یمن  مسئول جان باختن دو سوم یا حتی بیشتر آنان است و اینکه این اقدامات جنایت جنگی به شمار می آید، می تواند بار قانونی سنگینی را به دنبال داشته باشد از جمله اینکه ائتلاف سعودی مجبور به جبران خسارت های مالی دهها میلیاردی و چه بسا چند صد میلیارد دلاری ناشی از جنگ یمن شده و با مجازات های بین المللی نیز روبه رو شود.

حرف های بی عمل سعودی در مورد ثبات یمن

نکته قابل ملاحظه اینکه اظهارات العسیری مبنی بر برقرای ثبات در یمن و جلوگیری از تبدیل شدن آن به لیبی دیگر، تحقق پیدا نخواهد کرد به دو دلیل، اول اینکه با نگاهی به هرج و مرج و ناآرامی های خونین در یمن باید گفت که این کشور اگر نه بدتر از لیبی عملا به یک لیبی دیگر تبدیل شده است.

دوم: اکثر قریب به اتفاق شهرها و مناطقی که نیروهای ائتلاف سعودی از ائتلاف انصار الله و صالح بازپس گرفتند اکنون تحت کنترل القاعده و داعش است.

احتمال بروز مشکلات دردسر سازی بین عربستان و امارات

جالب اینکه آغاز گفت‌وگوهای عربستان با انصار الله در ریاض در حالی است که تا پیش از این ریاض آنان را کافر و مزدور ایران می دانست و گرچه این گفت‌وگوها در برقراری آرامش در مرزهای مشترک عربستان با یمن و پاکسازی این مناطق از هزاران مین موفق بوده است اما با وجود حل و فصل مشکل مرزی سعودی چه بسا مشکلات خطرناک‌تری با متحدان آن به ویژه امارات متحده عربی به بار بیارود. به عبارد دیگر چه بسا توافق با انصارالله موجب به حاشیه رفتن نقش امارات شود.

عقب گرد عربستان از اهداف توفان قاطعیت

به نظر می رسد تمام دغدغه سعودی در تامین امنیت نقاط مرزی خلاصه می شود و از سایر اهداف عملیات موسوم به «توفان قاطعیت» عقب گرد داشته است.

بی تردید متوسل شدن سعودی ها به ایجاد اختلاف بین انصار الله و علی عبدالله صالح گامی بسیار زیرکانه بود اما چه بسا نتایج معکوسی به بار آورد زیرا موجب شعله ور شدن آتش درگیری های داخلی در یمن می شود به این معنی که متحدانی که تحت پشتیبانی جنگنده های سیاسی در یمن مبارزه می کنند و چه بسا از یک سو نزدیک شدن سعودی به انصار الله به مذاق آنان خوش نیآید و از سوی دیگر انصارالله و صالح و نیز سعودی ها و برخی اعضای ائتلاف موسوم به توفان قاطعیت را به جان هم بیندازد.

در همین ارتباط بعید نیست که سفر ناگهانی شیخ تمیم بن حمد امیر قطر به امارات متحده عربی و دیدار او با شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی به نوعی با تحولات یمن در ارتباط است.

به هر حال چیزی که یمن به آن نیاز دارد آشتی ملی مبتنی بر همزیستی مسالمت آمیز و خودداری از به حاشیه راندن هر یک از گروههای سیاسی و اجتماعی و نیز قبیله ای  و در پیش گرفتن راه حل سیاسی است نه نظامی، به گونه ای که برای دست اندرکاران آشتی ملی به ویژه ائتلاف عربی به رهبری سعودی نتایج معکوس نداشته باشد.

تفاهمات کنونی بین عربستان و انصار الله گام مهم و مثبتی است که نتایج مثبتی از جمله آرامش اوضاع را به دنبال داشته است.

در این میان برنامه ولد الشیخ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن به طرف های درگیر در این کشور شامل سه مرحل است که عبارتند از:

توقف درگیری و آغاز پاکسازی مناطق مین گذاری شده.

توقف حملات موشکهای بالستیک .

اجرای قطعنامه 2216 سازمان ملل و مصوبات مربوط به عقب نشینی برخی نیروها.

چه بسا این برنامه سه مرحله‌ای برون رفتی از بحران یمن را فراهم کند البته در صورتی که هر یک از طرفهای درگیر نیت های صادقانه داشته باشند و آرامش نیز دوام پیدا کرده و به موازات آن عربستان و متحدانش در مواضع خود انعطاف داشته باشند.

برای موفقیت این برنامه باید جنگنده های توفان قاطعیت از ارتکاب جنایت های جدید دست برداشته و رهبران سیاسی نیز «سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن» را کنار بگذارند و به طور جدی در صدد دستیابی به راه حل سیاسی باشند که بر اساس آن متعهد شوند که زیان های مادی یمنی ها ناشی از خرابی های حاصل از جنگ را جبران می‌کنند.

انتهای پیام/ 852

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 153 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:24

روزنامه الشرق الاوسط ادعا کرد تمام سلام مواضع عربی را درباره ایران مشروع می‌داند.

به گزارش «شیعه نیوز»، در گزارشی ادعایی نوشت «تمام سلام،» نخست وزیر لبنان مواضع عربی را درباره ایران و حزب الله مشروع دانست.

در این گزارش ادعا شده است: تمام سلام در مصاحبه اختصاصی با این روزنامه فاش کرد که یک بار بعد از اینکه احساس کرد به بن بست رسیده است استعفای خود را نوشته و پنج بار هم به آن اشاره ضمنی کرده اما از بیم فروپاشی کشور، صرف نظر کرده است.

انتهای پیام/ 852

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 142 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 14:59

"بشیر" را آزاد کنید...

مردم شهر "تازه" كركوک، با برگزاری تظاهرات بزرگی خواستار آزادسازی ناحيه "بشير" از دست جلادان داعش و نجات ناحيه "تازه" از بمباران مستمر شدند.

به گزارش «شیعه نیوز»، در فاصله چند روز پس از تهاجم شیمیایی به شهر شیعه نشین "تازه" عراق، حملات به این منطقه ادامه دارد.

هم اکنون این ناحیه به شکل روزانه تحت بمباران است؛ اما خوشبختانه در روزهای اخیر تلفات انسانی نداشته است.
اما این حملات باعث شده است که علاوه بر مهاجرت برخی از شهروندان، مدارس نیز تعطیل شود و سرنوشت محصلان در پرده ابهام قرار گیرد.در همین حال مردم مظلوم این منطقه، از مسلمانان جهان تقاضای کمک دارند.

مردم شهر "تازه" كركوک، با برگزاری تظاهرات بزرگی خواستار آزادسازی ناحيه "بشير" از دست جلادان داعش و نجات ناحيه "تازه" از بمباران مستمر شدند. آنها با درد دست داشتن تصاویر «آیت الله العظمی سیستانی» و سر دادن شعارهایی همچون "يا شيعة محمد وعلي انقذونا" ، "تحریر بشیر واجب وطنی مقدس" از ودولتمردان و مرجعیت عراق کمک خواستند.

شایان ذکر است دو ناحیه تازه و بشیر، از مناطق شيعه نشین تركمان های عراق به شمار می رود. این دو منطقه کمتر از 7 کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند و با توجه به اینکه بسیر در سیطره داعش است، از آنجا تازه را آماج حملات دائم قرار می دهد؛ به شکلی که زنان و کودکان شهر تازه در حالت رعب و وحشت به سر می برند.

روز جمعه گذشته 21 اسفند 1394 نیز یک دختر سه ساله عراقی به نام «فاطمه سمیر» که بعد از حمله شیمیایی داعش در عراق بستری شده بود جان باخت.

ده‌ها نفر دیگر هم بر اثر آن حمله ـ که روز چهارشنبه 19 اسفند و بعد از گلوله باران شهر "تازه" از شهر "بشیر" صورت گرفت ـ دچار مصدومیت شدید شدند.

استغاثه شیعیان کرکوک از مردم و مرجعیت + عکس
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز پنج‌شنبه 20 اسفند اعلام کرد: "ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی واشنگتن نخستین بار تاسیسات سلاح شیمیایی داعش را در عراق هدف قرار داد. این حملات بر اساس اطلاعاتی انجام شد که یک متخصص سلاح‌های شیمیایی داعش ارائه کرد. این فرد به تازگی دستگیر شده است".

«جان برنن» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز ماه فوریه گذشته اعلام کرده بود: "داعش در عراق و سوریه بار‌ها از سلاح شیمیایی استفاده کرده است که احتمال دارد از مقادیر کوچکی گاز خردل ساخته شده باشد".

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز دیروز پنجشنبه 27 اسفند رسماً اعلام کرد که داعش مرتکب "نسل کشی علیه شیعیان" شده است./ انتهای پیام/ 434

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 149 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 12:50

به گزارش «شیعه نیوز»، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در تماس تلفنی با استفان دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه بر ضرورت توجه بیشتر به ارسال کمک‌های انسان دوستانه به سراسر سوریه تأکید کرد و خواستار تسریع ارسال کمک‌های انسانی به شهرهای فوعه و کفریا که همچنان تحت محاصره افراد مسلح و تروریست‌ها قرار دارند، شد.

وی با مثبت خواندن تلاش‌های نماینده دبیرکل برای کمک به حل سیاسی بحران، تمرکز بر مذاکره و گفت‌وگوهای سوری ــ سوری را مهم خواند.

امیرعبداللهیان در عین حال از حضور برخی چهره‌های شناخته شده تروریستی در ژنو و تلاش آنها برای حضور در میز مذاکره انتقاد کرد و آن را برای مذاکرات سیاسی مضر خواند.

دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه با قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و حمایت از راه‌حل سیاسی، روند مذاکرات ژنو را مثبت ارزیابی کرد.

وی افزود: مذاکرات علی‌رغم چالش‌های موجود تا سه‌شنبه آینده ادامه خواهد یافت.

نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه گزارشی از مذاکرات جاری ارائه داد و تلاش بیشتر سازمان ملل در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه را مورد تأکید قرار داد.


انتهای پیام/ .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 152 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 2:49

به گزارش «شیعه نیوز»، علمای صور لبنان با انتقاد شدید از موضع خصمانه بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد علیه مقاومت لبنان تاکید کردند این موضع با موضع اسرائیل هماهنگ و منسجم است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد اظهارات خصمانه‌ ای بر ضد مقاومت و سلاح آن بیان کرده و مدعی شده بود که سلاح حزب الله از لبنان محافظت نمی‌کند.

شیخ علی یاسین رئیس تجمع علمای صور لبنان در بیانیه‌‌ای به نمایندگی از علمای صور تاکید کرد موضع اخیر بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد کاملا با موضع اسرائیل هماهنگ و منسجم است که همواره از سلاح مقاومت ابراز نگرانی می‌کند.

وی افزود بان کی مون تجاوزات مکرر اسرائیل به حاکمیت لبنان را نادیده گرفته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان،‌شیخ یاسین درباره اوضاع داخلی لبنان هم گفت رسوایی گندم سرطان‌زا وجود فساد و ناکارامدی در لبنان را اثبات کرد و نشان داد هر وزارتی بدون هماهنگی با وزارتخانه دیگر همکاری می‌کند،گویی هر وزارتی، یک جمهوری ویژه و مستقل است.

وی درباره مسئله شبکه اینترنت افزود وزارت ارتباطات که به مسئولیت خود عمل نمی‌کند، در افشای این شبکه با تاخیر عمل کرده است، در حالی که باید هوشیار و آگاه باشد و مانع تجاوزات اسرائیل شود که تمام اماکن و مناطق لبنان را هدف قرار  داده و رسوایی اینترنت یکی از فصل‌های این تجاوزات است.

انتهای پیام/ .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 133 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 2:49

به گزارش «شیعه نیوز»، یکی از نمایندگان دومای روسیه با اشاره به خروج نیروهای این کشور از خاک سوریه اظهار داشت چنانچه بازگشت به سوریه لزومی داشته باشد به این کشور باز می گردند.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از ریانووستی،« سرگئی جیگارف» در ادامه سخنان خود تصریح کرد: شایعاتی مبنی بر حضور طولانی مدت ما در سوریه بود که با خروج از خاک این کشور به همه آنها پایان دادیم. 

 این نماینده دومای روسیه همچنین افزود: روسیه نشان داد که می تواند در صورت نیاز و لزوم، هرگونه تجهیزات نظامی را حتی برای یک زمان کوتاه در جایی مستقر کند.

وی با بیان اینکه بازگشت به منطقه جنگی پس از مدت زمانی حضور به هیچ وجه امر دشواری نبوده و در صورت نیاز قادریم که بار دیگر به سوریه برگردیم.

این در حالی است که هفته گذشته وزارت دفاع روسیه از آغاز خروج جنگنده های روسی مستقر در پایگاه «الحمیمیم» واقع در استان لاذقیه خبر داده بود.

گفتنی است، مسکو اعلام کرده که با وجود خروج بخش اصلی نیروهای روسی از سوریه، حملات جنگنده های روسی به مواضع تکفیری ها همچنان ادامه می یابد.


انتهای پیام/ .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 152 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 2:49

به گزارش «شیعه نیوز»،  نخست وزیر جمهوری چک جمعه تأیید کرد در چارچوب توافق اتحادیه اروپا - آنکارا،‌ همه آوارگانی که از 20 مارس وارد یونان می شوند به ترکیه بازگردانده می شوند. 

انتهای پیام/ .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 155 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 1:22

به گزارش «شیعه نیوز»، انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه «عرب جبور» واقع در حومه «بغداد» پایتخت عراق به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن ۵ تَن دیگر انجامید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، یک خودروی بمب گذاری شده امروز جمعه در منطقه «عرب جبور» واقع در حومه بغداد پایتخت عراق منفجر شد. 

بر اساس این گزارش، به دنبال وقوع این انفجار ۲ شهروند عراقی کشته و ۵ تَن دیگر به شدت مجروح شدند. 

از سوی دیگر، ارتش عراق همچنین به عملیات ضد تروریستی خود در استان کرکوک ادامه می دهد. 

در جریان این عملیات، جنگنده های ارتش عراق مواضع تروریست های تکفیری در شهر «الحویجه» واقع در کرکوک را بمباران کردند.

این در حالی است که عملیات گسترده ارتش عراق برای پاکسازی استان های صلاح الدین و الانبار همچنان در جریان است.


انتهای پیام/ .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 143 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 1:22